Compania care lansează aplicaţii pentru mediaonline, Cooliris, speră să dea lovitura pe piaţareclamelor pentru telefonia mobilă cu noul tip de reclamă3D. Prezentată pe noile iPad-uri, reclama promovează o emisiune tv pentru canalul de meteo al SUA. În cadrul emisiunii, un fotograf, Peter Lik, călătoreşte, prin SUA, căutând cele mai perfecte imagini, scrie BBC.
Până în prezent, reclamele dedicate telefoanelor mobile au inclus imagini statice clasice situate la baza sau în partea de sus a ecranului. Această manieră de publicitate este una ieftină, notează BBC, şi deloc eficientă deoarece utilizatorii tind să ignore astfel de mesaje publicitare.
Referitor la publicitatea 3D, experţii prevăd o perioadă destul de lungă până ce acest serviciu să-i cucerească pe consumatori.
"Am preferat să ne întoarcem la primele schiţe ca să creăm această platformă nouă de publicitate în loc să ne inspirăm din modalitatea deja folosită pentru publicitatea 2D", a declarat Soujanya Bhumkar, director executiv la Cooliris. Compania a dezvoltat două tipuri de tehnologii care vor permite creatorilor de publicitate să transforme imaginile 2D în 3D. Una dintre ele se numeşte PageKit, un soft pentru publicare digitală care face posibilă crearea de text, imagini şi video dinamice şi animate. Cea de-a doua, RenderKit, este o platformă care va prelua imaginile de pe PageKit şi le va adăuga efectul tridimensional.
"Când te uiţi la o imagine cu Marele Canion pe ecran, din păcate, nu te poţi uita după colţ şi să vezi ce este şi pe partea cealaltă. Pe scurt, fotografiile au o perspectivă fixă", a explicat Mayank Mehta, şeful pe partea de producţie la Cooliris. În ce priveşte trecerea la 3D, noua platformă le va permite creatorilor de publicitate să reprezinte obiecte 3D pe dispozitive 2D prin desenarea a diferite unghiuri din scena pe care vor să o reprezinte. "Utilizatorii