Realitate sau imaginar? Cu noile jocuri care ruleaza pe cele mai sofisticate console video si accesorii este tot mai greu sa faci diferenta intre cele doua lumi. Industria a evoluat impresionant de la aparitia primelor jocuri video in urma cu 30 de ani, actualele produse transpunand utilizatorul cu tot mai multe simturi in universul imaginar
Jocuri care necesitau o perioada de minim cinci minute pentru a se incarca, fiind stocate pe casete audio si televizorul avand rolul monitorului. Poate nu multi impatimiti de astazi ai jocurilor video isi mai aduc aminte de aceasta perioada, dar casetofoanele speciale care tiuiau minute in sir pana grafica aparea pe ecran au adus bucurii multor copii la inceputul anilor '90.
Consolele video, ca si jocurile, au evoluat incredibil din momentul in care Nintendo a lansat sase jocuri pentru TV care functionau cu ajutorul unui joystick de marimea unei caramizi. Astazi au aparut pe piata numeroase echipamente care, conectate la calculator sau la consola in eventualitatea compatibilitatii, ofera utilizatorului senzatii reale din timpul jocului.
Spre exemplu, Novint va scoate pe piata in acest an un echipament care va permite jucatorilor sa experimenteze diverse senzatii, inclusiv cea de 3D. Echipamentul are practic un brat, cu ajutorul caruia jucatorul poate sa se miste in cadrul jocului in orice directie doreste, inclusiv inapoi (prin tragerea bratului) sau inainte (prin impingerea sa). Poate mult mai interesant este faptul ca bratul Novint permite utilizatorului sa simta senzatii, cum ar fi cea de greutate. Daca in timpul jocului utilizatorul ridica un obiect bratul va deveni mai greu, permitandu-i utilizatorului sa simta ca a ridicat un obiect greu.
Bodypad reprezinta unul din cele mai bune simulatoare de lupta de pe piata. Se pliaza pe numeroase console, fiind compatibil cu cele mai cunoscute jocuri de lupta de