Vanzarile din SUA ar putea cadea din nou dupa anul 1982 sub pragul de 12 milioane de unitati, iar industria auto traverseaza cel mai greu moment de dupa al Doilea Razboi Mondial, pe fondul crizei financiare internationale.
"Nu ne e frica sa vorbim de criza. Cred ca aceasta criza ar trebui sa fie cel mai bun moment pentru schimbare." Asa si-a inceput discursul Dieter Zetsche, CEO al Daimler, la un eveniment privat organizat in seara de dinaintea salonului auto de la Detroit.
Criza si schimbarea sunt insa elemente care fac parte din discursul oricarui manager de top al producatorilor americani, europeni si asiatici deopotriva.
Putin peste 40 de noi modele au fost prezentate in premiera mondiala, nivel sensibil mai mic decat in alti ani. Este de asteptat ca salonul sa fie vizitat de aproximativ 700.000 de oameni, fiind acreditati 7.000 de ziaristi din peste 60 de tari. Daca aproape fiecare producator prezent la salon expunea si cel putin o varianta de masina hibrida sau electrica, au existat nume importante care au decis sa nu participe la editia din acest an a salonului. Este cazul japonezilor de la Nissan, dar si al unor producatori de lux, precum Ferrari sau Rolls Royce.
Lipsa lor a fost insa suplinita de alti producatori niponi, dar si de brandurile de lux Bentley, Maserati, Lamborghini sau Maybach.
Setea pentru performanta a fost satisfacuta si de o masina de peste un milion de dolari, SLR Stirling Moss, prezentata in premiera mondiala de Mercedes, si care va fi limitata la doar 75 de unitati. Trebuie spus ca grupul german a reusit o importanta lovitura de imagine nu doar prin modelul supersportiv McLaren SLR 722 Stirling Moss, ci si printr-un concept de masina electrica de oras si, mai ales, prin prezentarea,
intr-un eveniment privat chiar in seara de dinaintea deschiderii salonului, a celei mai noi generatii a limuzinei E-Klasse