Zilnic, circa o sută de tone de mizerie rău mirositoare străbat municipiul Constanţa. RAJA le numeşte tehnologic nămoluri mineralizate. Popular, se numesc resturi de c....
Pentru că aşa a fost să fie, Consiliul Judeţean Constanţa şi Primăria Municipiului Constanţa au stabilit cu ceva ani în urmă că, pentru a intra în rândul lumii moderne, este nevoie de o staţie de epurare care să preia apele uzate şi deşeurile din reţelele de canalizare. Şi s-a stabilit că locul acesteia este în zona cartierul Kilometrul 5, undeva lângă Depozitele Oil Terminal, şi desigur aproape de mare, astfel încât în cazul unei avarii, descărcarea să se facă direct în apă. La vremea la care a fost concepută, staţia era cea de-a doua a municipiului Constanţa, prima şi cea mai mare fiind cea din apropierea staţiunii Mamaia. Numai că, între timp, s-a întâmplat ca aceasta să nu devină funcţională, ba mai mult, chiar să facă obiectul de cercetare de către DNA ca urmare a cheltuirii unor importante sume de bani. Între timp, pentru că staţia de la Mamaia nu a mai fost pusă în funcţiune, întreaga mizerie a Constanţei a fost preluată de staţia din Kilometrul 5.
Nimic nu se pierde
Şi pentru că în natură, dar şi la RAJA, nimic nu se pierde, ci totul se transformă, aşa se face că reziduurile din reţeaua de canalizare a Constanţei devin, din fecale, nămoluri mineralizate. De fapt, este doar o schimbare de nuanţă lingvistică, pentru că mirosul de c... tot rămâne. Şi transformă viaţa celor care se află în zonă, dar şi în drumul maşinilor care transportă mizeria Constanţei, într-un coşmar.
Cine se află pe traseul duhorii
Mirosul imobil, făcând aici referire la staţia de epurare, împuţeşte, de-a valma, următoarele obiective economice, comerciale şi de locuit: Metro2, Real, Practiker, Interex, show-room-ul Ţiriac, Secţia 5 Poliţie, portul, Oil