Salonul Auto de la Geneva 2011, ce se va deschide pe 1 martie 2011, este primul din acest deceniu care se va desfăşura sub semnul optimismului.
Era şi timpul ca fabricanţii de maşini să arboreze o mină mai optimistă, iar afişul acestui salon arată că timpurile bune sunt pe cale să revină în lumea auto. E bine de ştiut că modelele lansate la acest salon au fost gândite înainte de criză, pentru că ciclul de dezvoltare a unei maşini noi este de 3-5 ani, iar modificările aduse pe parcurs nu sunt esenţiale. Cu toate acestea, sunt câteva maşini - unele de serie, altele la nivel de concept - care anunţă deja care sunt cele mai importante tendinţe din industria auto, tendinţe ce vor marca modul în care sunt construite automobilele acestui deceniu.
Maşina electrică
Cea mai accesibilă abordare în domeniu este deocamdată a celor de la GM, care vor lansa la Geneva modelul Opel Ampera, o maşină care foloseşte un motor electric pentru a se deplasa între 40 şi 80 de kilometri doar pe baterii, dar care la nevoie apelează şi la un motor pe benzină pentru a furniza energie propulsorului electric şi a mări astfel autonomia la valori apropiate de cele ale unui autovehicul normal (500 km). Cu o acceleraţie de la 0-100 km/h în 9 secunde, Ampera nu este un model lent, iar designul său mai ispăşeşte din păcatele hibridelor, transformând acest autovehicul într-unul demn de dorit.
Ampera nici nu necesită o infrastructură nouă, pentru că poate fi alimentat la o priză normală de 230V în doar patru ore, fie acasă, fie în parcarea de la serviciu. Importanţa acestui model rezidă în faptul că elimină teama unei autonomii reduse, dar depăşeşte şi pro-blema poluării în oraşe, acolo unde şoferii îşi petrec peste 80% din timp.
Cu alte cuvinte, în peste 80% din cazuri Ampera va merge doar pe baterii, la un cost per kilometru mult mai mic decât al unei maşini care funcţionea