Romania risca sa ramana, intr-un an, maxim doi, fara posibilitatea de a-si asigura integral serviciul de politie aeriana, fiind pusa in situatia sa inchida din baze, daca achizitia de noi avioane va intarzia si mai mult, au declarat pentru HotNews.ro surse din ministerul apararii. Potrivit acestora, chiar daca Romania va achizitiona avioanele F16 din Portugalia, tot va traversa o perioada descoperita de doi ani, cat dureaza antrenarea pilotilor. Romania dispune de trei baze care asigura politia aeriana: Fetesti (Flotila 86) pentru sud, Campia Turzii (Flotila 71) pentru nord si Bacau (Flotila 95) pentru est.
Dupa reuniunea ministrilor apararii din cadrul NATO, ministrul apararii, Corneliu Dobritoiu, a spus ca Romania risca sa ramana fara capacitatea de a asigura misiunile de politie aeriana daca nu va revitaliza o parte din avioanele MIG 21 Lancer, despre care a spus ca isi ¬epuizeaza rapid resursa de viata¬ avand in vedere ca au peste 45 de ani. In context, Dobritoiu a spus ca guvernul va incepe oficial negocierile cu Portugalia pentru achizitia a 12 avioane F16 si ca valoarea anuntata a programului, de 670 de milioane de dolari, ar putea cobora in functie de negocieri.
"Vrem sa grupam toate aparatele functionale pe o baza aeriana, ca ulterior, pe masura intrarii in dotare a aparatului de generatie a patra sa putem sa operam. Altfel, exista riscul sa nu putem asigura misiunile de politie aeriana pe intreaga suprafata a spatiului aerian ci numai pe jumatate din acesta.", a explicat ministrul Dobritoiu la Bruxelles.
"Ar fi o situatie umilitoare ca o tara membra NATO aflata la granita Uniunii Europene sa ramana fara politie aeriana. Putem inchiria acest serviciu, cum fac alte state, dar cine sa ni-l asigure? Ungaria?", au declarat pentru HotNews.ro oficiali romani cu responsabilitati in domeniul apararii. Si totusi, la ce i-ar folosi