Aproximativ 19.000 de euro fără TVA va plăti, în medie, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) pe fiecare din cele şase spoturi TV prin care vrea să promoveze turismul românesc. Banii provin din fonduri europene nerambursabile. Ministerul a anunţat vineri că a lansat procedura de achiziţie a serviciilor de creaţie şi producţie a şase spoturi TV de promovare a turismului românesc. Valoarea totală a contractelor este estimată la 80.000 de euro, fără TVA. Procedura de atribuire este cererea de oferte. Firmele interesate pot depune documentaţia de participare până la 31 ianuarie, când va avea loc şi deschiderea ofertelor. "În cadrul proiectului de promovare a României prin noua identitate definită prin brandul naţional de turism, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a lansat procedura de achiziţie a serviciilor de creaţie şi producţie a şase spoturi TV de promovare a turismului românesc. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional, axa 5, operaţiunea «Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional»", se arată într-un comunicat al MDRT.
Circuite culturale, turism în natură, turism rural, city breaks
Fiecare spot va avea între 20 şi 30 de secunde şi va reflecta unul dintre cele şase produse care au stat la baza construirii brandului turistic: circuite culturale, turism în natură, turism rural, city breaks, turism activ şi de aventură, turism balnear şi de întreţinere. De asemenea, spoturile vor evidenţia elementele de diferenţiere a României ca destinaţie turistică, stabilite în urma cercetărilor: natura intactă, autenticitatea şi moştenirea culturală unică, potrivit sursei citate. În evaluarea ofertelor vor fi avute în vedere atât criteriul tehnic, cât şi cel economic, după metoda cost/calitate. Ponderea