Leslie Hawke, preşedintele ONG-ului „Ovidiu Rom“, care militează pentru educarea tuturor copiilor, vorbeşte despre problemele şcolii româneşti. Ovidiu Rom se pregăteşte să organizeze pentru al doilea an programul „Fiecare copil în şcoală“.
Adevărul: Programul „Fiecare copil în şcoală" a pus bazele educaţionale pentru mai mult de 1.000 de copii în primul an. Care sunt ambiţiile pentru noul sezon?
Leslie Hawke: Am decis să prelungim programul şi să îl extindem. Pe termen lung, s-ar putea să facem asta permanent, sau cel puţin până când programul va fi preluat de autorităţi la nivel naţional, aşa cum înţeleg de altfel că Ministerul Educaţiei intenţionează să facă.
Când s-ar putea întâmpla acest lucru?
Nu aş vrea să se întâmple prea repede. Cred că ar trebui pus în practică treptat, pe măsură ce întregul proces se maturizează. Pentru că, în opinia mea ar fi un eşec dacă un astfel de program, care ar reprezenta o şansă extraordinară pentru copiii săraci, ar fi pus greşit în practică. Nu e nevoie ca totul să depindă de cei doi oameni cărora le pasă de implementarea acestui progam. Poate fi pus foarte bine în practică de oameni cărora să nu le pese deloc. Dar pentru asta e nevoie ca procedurile să fie bine puse la punct.
Leslie Hawke denunţă calitatea învăţământului românesc
Care a fost „cheia succesului" în ceea ce priveşte acest program? Ce anume i-a determinat pe părinţi să-şi trimită copiii la grădiniţă?
Ce am făcut noi în plus faţă de alte organizaţii: am adăugat un stimulent. Pentru prezenţă perfectă, adică nicio absenţă nemotivată, le dăm părinţilor bonuri de masă în valoare de 50 de lei pe lună, de copil. În comunităţile în care am introdus programul, prezenţa copiilor la grădiniţă a crescut enorm. Şi am mai observat ceva: acolo unde grădiniţa e foarte apropiată de şcoala din localita