ING Bank România, sucursala românească a grupului financiar ING, vrea să ajungă între primele cinci bănci de pe piaţa bancară până la finalul anului viitor. Pentru asta, instituţia de ING Bank România, sucursala românească a grupului financiar ING, vrea să ajungă între primele cinci bănci de pe piaţa bancară până la finalul anului viitor. Pentru asta, instituţia de credit are planificată deschiderea a 10 noi unităţi de vânzări în 2008 şi lansarea de noi produse.
Reţeaua teritorială a ING Bank România este formată, în prezent, din 140 de unităţi de tip "self-bank" (destinate persoanelor fizice) şi 25 "wholesale banking" (destinate companiilor). Anul trecut, instituţia olandeză de credit avea o cotă de piaţă de 4,2%.
Banca şi-a propus să lanseze anul viitor mai multe produse financiare structurate, pentru companii (corporate) şi pentru piaţa de capital, precizează Ralph Hamers, directorul de wholesale banking al ING Bank România, citat de NewsIn.
Din punctul de vedere al maturizării, piaţa financiară românească se află într-o fază intermediară, care a ajuns la un anumit nivel de complexitate care permite lansarea de produse mai sofisticate, a adăugat Hamers.
Credite în creştere cu 35%
Volumul creditelor acordate companiilor mari de către ING Bank România în primele nouă luni ale acestui an au fost de aproximativ un miliard de lei, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit lui Mişu Negriţoiu, directorul general al băncii, ING se aşteaptă la un volum de 1,1 miliarde de lei pe segmentul creditelor corporative până la sfârşitul acestui an. Totuşi, directorul general al băncii nu a precizat numărul exact al clienţilor pe acest segment. El a spus însă că este vorba de câteva sute de companii multinaţionale şi de până la 500 de companii naţionale mari.
Pe segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM),