Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, a vandut in luna decembrie aproximativ 2.000 de pachete formate din laptopuri si abonamente de acces mobil la internet, de aproximativ 20 de ori mai mult decat in primele luni din 2008.
"Am inceput sa vindem laptopuri la inceputul anului 2008, iar atunci, in ianuarie, februarie 2008 vindeam aproximativ 100 de unitati pe luna. Ne-am concentrat insa pe acest segment, iar in decembrie am vandut 2.000 de laptopuri cu abonamente de acces la internet, ceea ce reprezinta o proportie importanta din piata totala de laptopuri din Romania", a declarat intr-un interviu pentru ZF Richard Moat, directorul general al Orange Romania. "Am ajuns la aceasta performanta pornind de la zero. Laptopurile au un pret foarte bun pentru ca noi nu adaugam o marja pentru echipamente, ci suntem interesati sa vindem serviciile de date."
Cele 2.000 de laptopuri vandute de Orange in decembrie reprezinta aproximativ 5% din numarul mediu de calculatoare portabile vandute anul trecut, intr-o luna, in Romania. Ultimele date oficiale despre piata locala de PC-uri arata ca in T3 in Romania s-au vandut 119.000 de laptopuri, conform datelor furnizate de compania de analiza IDC Romania. Datele de vanzari pe decembrie 2008, care ar putea fi mai mari decat cele din restul anului, nu au fost comunicate de IDC. In urma cu un an, in decembrie 2007, cel mai mare retailer online de pe piata locala, eMag, a vandut peste 5.000 de calculatoare portabile.
Pachetele care combina ofertele de acces la internet cu calculatoarele mobile sau de birou (desktop) nu sunt o raritate pe piata, operatorii Orange, Vodafone, Romtelecom si Zapp avand in prezent asemenea oferte.
Primele oferte de acest tip, internet plus calculator, au fost lansate in Romania de RCS&RDS, la nivel regional, dupa care Romtelecom a fost primul operator telecom