Mezzosoprana austriacă Elisabeth Kulman şi bas-baritonul austriac Günther Groissböck au interpretat duminică, la Sala Palatului, rolurile Fricka şi, respectiv, Fasolt
Elisabeth Kulman MEZZOSOPRANĂ
Vă consideraţi în primul rând o cântăreaţă wagneriană?
Nu, nu mă axez doar pe un anumit repertoriu. Desigur, anul acesta aniversăm bicentenarul naşterii marelui compozitor german şi mă simt norocoasă şi onorată că sunt invitată să cânt Wagner în atâtea locuri. Dar cânt o mulţime de alte roluri, din repertoriul italian, francez, rus, dau recitaluri… Varietatea repertoriului şi flexibilitatea vocii (şi a creierului) sunt foarte importante pentru mine atât ca artistă, cât şi ca fiinţă umană.
Preferaţi să cântaţi operele lui Wagner în concert sau în cadrul unui spectacol?
Ambele formule au avantaje şi dezavantaje. Acum, la Bucureşti, şi noi, muzicienii, şi publicul avem ocazia de a ne concentra întru totul asupra muzicii genialului Wagner, incredibil de frumoasă. Cu siguranţă, de câte ori avem şansa să pătrundem în universul muzical al lui Wagner, trebuie s-o facem cu grijă, fiindcă vom descoperi detalii noi şi minunate care merită toată aprecierea noastră.
Sunteţi în Bucureşti de câteva zile, aţi apucat să mergeţi la vreun concert din Festivalul „Enescu“?
Încă nu, dar am ascultat câteva în direct, pe Youtube. Ce şansă fantastică ne oferă, cu atâta generozitate, Festivalul „Enescu“!
Ce planuri de viitor aveţi?
Următoarele mele proiecte includ un CD cu lieduri de Robert Schumann, Fricka în Walkiria, la Valencia, cu Zubin Mehta, Carmen la Hamburg, un experiment nebunesc cu Mozart la Viena, alături de Nikolaus Harnoncourt, şi multe altele.
Günther Groissböck BAS-BARITON
Vă consideraţi un cân