Mazda a lansat in februarie noua generatie Mazda6 pe piata romaneasca, model care a propulsat marca in ianuarie, alaturi de SUV-ul CX-5, la o cota de piata record de 1,7% pe segmentul autoturismelor de import, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Cristian Rigu, country manager Mazda.
Wall-Street.ro: Cum a fost prima luna din an?
Cristian Rigu: Ianuarie a fost o luna buna. Am atins o cota de piata de 1,7% pe segmentul autoturismelor de import, este cea mai buna cota de piata pe care am avut-o pana acum in Romania. Au mers foarte bine vanzarile Mazda6 si CX-5.
Wall-Street.ro: La ce vanzari va asteptati pentru noua Mazda6?
Cristian Rigu: Intentionam ca anul acesta cu noua Mazda6 sa atingem 3% din segmentul din care face parte. Estimarile sunt de 170 de unitati livrate anul acesta, din care 15-20% combi si restul sedan.
Wall-Street.ro: Care este targetul de vanzari pentru marca in 2013?
Cristian Rigu: Anul acesta, tintim o crestere de 24 de procente, la 600 de unitati si o cota de piata de 1-1,2%. Anul trecut vanzarile Mazda in Romania au fost de 437 de unitati si o cota de piata de 1%.
Wall-Street.ro: Care au fost cele mai vandute modele Mazda anul trecut?
Cristian Rigu: Cel mai cautat model a fost Mazda3, urmat de SUV-ul CX-5, care a fost lansat anul trecut in februarie si cu care am ajuns sa vindem aproximativ 170 de unitati.
Wall-Street.ro: Ce motorizare Mazda prefera romanii?
Cristian Rigu: CX-5 am vandut cel mai bine motorizarea de 2,2 diesel si cutie automata. La Mazda6 cererile in general sunt pentru modelele de top, Revolution, de 175 CP diesel, in special cu cutie automata si surprinzator toti clientii le-au dorit cu sistem de navigatie care e optional.
Wall-Street.ro: Cum isi configureaza un client de Mazda masina?
Cristian Rigu: Modelele japoneze sunt productie de serie, po