Tintinofilii au avut toate motivele să fie în delir: în weekend-ul trecut, două importante case de licitaţii, Artcurial şi Piasa, au organizat, aproape în acelaşi timp, două licitaţii deschise publicului larg, cu derivate din lucrările lui Hergé. Război? Probabil, dar purtat cu eleganţă.
Iată ce declara, înainte de tragerea cortinei, preşedintele Piasa, Alain Cadiou: "Cuvântul război nu este cel mai potrivit. Aş vorbi mai degrabă despre o competiţie sănătoasă. Asta în condiţiile în care piaţa vânzărilor Tintin e suficient de vastă ca să îngăduie două licitaţii în acelaşi timp. Hergé a ajuns de neocolit. Piaţa americană se va deschide şi ea fenomenului, probabil după ieşirea filmului lui Spielberg despre Tintin. În luna mai, cu ocazia expoziţiei loturilor Hergé (n.n.: e vorba despre panoul preliminar al unei licitaţii din 2010 care, în organizarea Piasa şi Moulinsart S.A., a adus suma de 1,08 milioane de euro), un american care vizita o altă expoziţie - stampe şi desene aparţinând lui Suzanne Valadon - s-a apropiat de desenele originale ale lui Hergé, despre care nu ştia absolut nimic. A fost încântat să descopere un asemenea autor şi a promis că, de îndată ce se va întoace la Chicago, îi va face loc în colecţia sa. Geniul lui Hergé e nemuritor."
În paralel, expertul Artcurial, Eric Leroy, afirma: "De zece ani tot bat, în lung şi-n lat, domeniul Tintin. Mi-am dat seama că există suficient loc pentru două vânzări simultane (patru cu toatele), într-un interval de doar şase luni. Asta pentru că Tintin înseamnă întregul secol XX. Acum, Hergé este singurul autor care îşi poate permite aşa ceva. Va fi însă din ce în ce mai greu să descoperim planşe noi...)"
În ceea ce ne priveşte, să încercăm o recapitulare, înainte de a consemna rezultatele de sâmbăta trecută.
În 1994, coperta albumului "Insula neagră" s-a vândut cu echivalentul a 76.000