Pentru prima dată, un model Mini are în dotare patru uși, tracțiune integrală și spațiu mai mult decât suficient pentru pasageri. Unii îl consideră straniu. Alții, o evoluție firească.
Cei care cunosc istoria Mini, încă de la prezentarea oficială a primului model purtând numele Austin Seven sau Morris în 1959 de către British Motors Corporation (BMC), știu că, de-a lungul timpului, clasica firmă britanică a încercat în fel și chip să aplice o tușă modernistă modelelor sale, considerate mult prea conservatoare. Ușor de zis și mai greu de făcut. Abia după preluarea de către germanii de la BMW, a reușit marca Mini să intre oficial în atenția celor care căutau o mașină modernă, dar care nu și-a pierdut farmecul de mașină a anilor ,60.
Conștienți că orice modificare radicală a designului poate însemna pierderea unei importante categorii de clienți, germanii au optat pentru o abordare lentă a noului drum pe care, în viziunea lor, trebuie să mergă marca britanică. Astfel, după prima generație modernă a Mini, apărută în 2001, a urmat, în 2008, un vehicul care se baza, pe lângă imagine, și pe spațiu interior: Clubman. Chiar dacă nu a fost un succes major pe piață, Clubman a demonstrat că ideea nemților de a „crește“ micul Mini poate fi acceptată de public. Pasul următor pare să fi fost, firesc, un model și mai mare, care să ofere noi orizonturi iubitorilor mărcii și chiar să atragă noi clienți.
Lansat în toamna acestui an pe piața românească, Mini Countryman duce experienţa unică de condus a mărcii într-un nou segment. Noul model este primul din gamă care dispune de patru uşi, de un hayon generos, de un interior versatil şi patru locuri bine definite. Mini Countryman este primul membru al gamei cu o lungime de peste patru metri şi care poate fi comandat opţional şi cu tracţiune integrală ALL4.
La aceste detalii se adaugă poziţia înălţată de condu