După ce a căpătat viaţă pe planşa designerului Alexander Imnadze, BMW M.I.Z Concept s-ar putea materializa la împlinirea a 100 de ani de la înfiinţarea firmei, iar BMW ar putea aniversa această cifră rotundă tocmai printr-un supercar ce aduce aminte de ilustrul M1.
Vizual, privit din lateral, conturul chederelor de la geamurile laterale şi a micii bucăţi de sticlă din spatele acestora aduce un sentiment de deja-vu, stilul fiind inspirat de la hipercarul britanic Aston Martin One-77. Partea din spate înălţată şi scurtată e o reminiscenţă a stilului „fastback”, iar aripile posterioare pe care este depusă "musculatura" sunt ghidate de nişte linii menite a potenţa lăţimea şi stabilitatea pe viraje a bolidului.
Conceptul BMW M.I.Z afişează clasicul “kidney grille” cu cei doi lobi lăţiţi pe orizontală, în vreme ce botul de rechin, cu zăbrele 3D ale grilei orientate pe direcţia opusă peretelui de aer frontal accelerat la viteze ameţitoare, face trimitere la modelele bavareze ale anilor ’70. Farurile reduse la două fante îngustate transmit agresivitate şi spirit competiţional. Studiul BMW M.I.Z. Concept 2015 păstrează aceleaşi linii spectaculoase ca ale conceptului M1 Hommage dezvăluit în 2008, la 30 de ani trecuţi de când legenda M1 a marcat istoria mărcii. În vreme ce acum cinci ani, constructorul bavarez omagia evenimentul prin conceptul cu motor central BMW M1 Hommage, prezentat în cadrul Concorso D’Eleganza Villa D’Este, interpretarea contemporană a conceptului de maşină surprinde în 2013 aceeaşi perspectivă emoţională încântătoare şi fără compromisuri exprimată cu ajutorul tehnologiilor inovatoare, dar care reuşeşte să conserve în mare aceeaşi legătură cu trecutul.
Legenda circuitelor de viteză,BMW M1, îşi are originea la finele anilor ’70, când producătorul italian Lamborghini încheie un parteneriat cu BMW din dorinţa de a produce o maşină de curse într