Cătălin Profir vorbeşte din fotoliul de director de vânzări al Oscar Downstream, distribuitor local de carburanţi.Întrucât criza i-a lovit din plin pe clienţii săi din sectorul construcţiilor, Profir şi-a adaptat strategia pentru a face faţă scăderii semnificative a cererii de carburanţi. Cătălin Profir s-a alăturat echipei Oscar Downstream în 2007 şi are o carieră de aproape opt ani în afacerile petroliere. Povesteşte că a ajuns în acest domeniu în calitate de jurist, după care a trecut în zona de vânzări.
Acum, el trebuie să facă faţă scăderilor semnificative de pe piaţă. Dacă în sectorul vânzărilor de carburanţi cu amănuntul, cererea a înregistrat un recul de până la 10% în primele şase luni, scăderile s-au simţit mult mai acut în segmentul consumatorilor corporate. Iar acest lucru a afectat afacerile distribuitorilor angro „În prima parte a anului, vânzările au scăzut cu 35-40%, iar, în această perioadă, regresul este undeva la 25-30%“, explică Cătălin Profir.
Clienţii lui provin din segmente variate, precum transporturi, construcţii, industrie sau agricultură. Cei mai afectaţi sunt, cum era de aşteptat, consumatorii de carburanţi cu afaceri în construcţii-cei mai numeroşi din portofoliu. Directorul crede că, în condiţiile actuale ale economiei româneşti, o revenire a pieţei nu este posibilă până în 2010. „Dacă adăugăm şi situaţia financiară globală, atunci mai devreme de primăvara anului viitor nu văd o îmbunătăţire semnificativă“, consideră reprezentantul Oscar Downstream.
Fără reduceri mari de costuri
Astfel că, raportat la întregul an, vânzările vor scădea cu circa 25-30%, după ce, anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 300 de milioane de euro. În plus, directorul de vânzări trebuie să-şi adapteze strategia şi la evoluţiile din mediul extern, întrucât întreaga cantitate de carbu