Poate nu sunt cele mai arătoase maşini, dar cu siguranţă au avantajele sale. Vorbim despre break-uri în general, deoarece mai toată lumea ar prefera silueta zveltă a unei berline decât un model lung şi care atrage imediat atenţia asupra caracterului său de maşină de familie. Adevărul este că, în Occident, break-urile sunt la mare preţ. Atât pe autostrăzi, dar mai ales în oraşe, modelele de familie ale diferiţilor producători se regăsesc pe toate drumurile. În România, Logan MCV a schimbat cel mai mult din balanţa cu berlinele, dar încă mai este loc.
Ultima noutate pe segment este Cruze SW (Station Wagon), al celor de la Chevrolet, model ce vine să întregească o gamă care mai conţine versiunile sedan şi hatchback. La nivel estetic, Cruze SW aduce un lifting pentru toată gama. Partea frontală a fost restilizată puţin, proiectoarele de ceaţă au fost şi ele redesenate, în timp ce jantele sunt noi. Ca dimensiuni, break-ul este mai lung decât sedanul cu 78 mm, ajungând la o lungime totală de 4.675 mm. Totuşi, maşina respiră un aer destul de sportiv, mai ales pentru clasa sa. Pedigree-ul unor muscle car precum Corvette şi Camaro în portofoliul firmei nu poate fi complet invizibil.
Dincolo de argumentul volumului portbagajului, principalul său argument pe segment este spaţiul oferit la interior. Realmente este loc din belşug. Cinci pasageri mai masivi ar putea călători fără probleme chiar şi pe distanţe lungi, iar reglajele scaunelor din faţă pot face un şofer de 1,90 m să nu mai ajungă cu picioarele la pedalier. Tapiţeria de la interior pare foarte rezistentă: materialul este solid şi bine închegat. În rest, consola şi instrumentele de bord sunt aceleaşi ca la Cruze sedan, existând însă opţiuni noi de echipare. A apărut cartela “mâini libere”, care îţi permite să-ţi porneşti sau să opreşti motorul de la distanţă, iar sistemul de infotainment MyLink se poate c