Zona de mobile este intr-o crestere spectaculoasa in ultimii ani, iar traficul inregistrat de marea majoritate a magazinelor online a crescut si de cinci ori in ultimii doi ani datorita telefoanelor mobile cu acces la internet, iar o absenta din zona de mobile este similara cu renuntarea la o treime din posibilii clienti, sustin oficialii Google Romania.
“Exista anumite verticale in care accesul de pe mobil este intr-un procent de pana la o treime din totalul accesarilor. A nu avea o prezenta pe mobil este ca si cum ai renunta la o treime din clientii tai”, este de parere Dan Bulucea (foto), CEO-ul filialei locale Google.
Reprezentantul companiei se asteapta ca numarul magazinelor online din Romania sa creasca in urmatorul an si vede o migrare a retailului traditional catre magazine specializate in mediul virtual.
“In general exista o evolutie si o reinventare a modelelor de business. Magazinul viitorului va arata diferit fata de cel de acum. Un magazin care in prezent are o activitate exclusiv offline si-o poate imbogati prin intermediul online-ului: poate sa isi targeteze mai bine clientii si poate oferi o paleta mai larga de produse – fara sa isi piarda din atuurile care vin dintr-un magazin traditional”, sustine Bulucea.
Oficialul Google sustine ca mediul virtual reprezinta o verticala cu un foarte mare potential de crestere in anii urmatori in Romania, cu precadere in zona comertului electronic (e-Commerce), dar observa la momentul actual o diferenta intre tara noastra si statele mai dezvoltate in domeniu.
“In comparatie cu alte state suntem in urma, dar observam o tendinta accelerata de crestere. Putem vedea tendinta din alte state si observa ritmul de crestere din acestea, iar in Romania au inceput sa apara primele semnale de aliniere la nivelul tarilor mai dezvoltate”, apreciaza CEO-ul Google Romania.
Traditional vs. online: