Tarife şi comisioane mai mici, destinaţii reinventate şi suplimentarea numărului de locuri sunt ingredientele care alcătuiesc reţeta vacanţelor de Paşte: pregătite în acest an de agenţiile de turism. Potrivit Asociaţiei Agenţiilor de Turism (ANAT), anul trecut, peste 110.000 de români au optat pentru o mini-vacanţă de Paşte. „Dintre aceştia, peste 20.000 s-au orientat către străinătate. În 2009, numărul turiştilor români care pleacă afară se estimează a fi asem
Tarife şi comisioane mai mici, destinaţii reinventate şi suplimentarea numărului de locuri sunt ingredientele care alcătuiesc reţeta vacanţelor de Paşte: pregătite în acest an de agenţiile de turism.
Potrivit Asociaţiei Agenţiilor de Turism (ANAT), anul trecut, peste 110.000 de români au optat pentru o mini-vacanţă de Paşte. „Dintre aceştia, peste 20.000 s-au orientat către străinătate. În 2009, numărul turiştilor români care pleacă afară se estimează a fi asemănător celui din 2008“, spune Traian Bădulescu, consilierul de presă al ANAT. Pentru a contracara efectele crizei, agenţiile au crescut cu 30%-50% numărul sejururilor oferite şi, în acelaşi timp, au schimbat destinaţiile şi au redus tarifele. Bulgaria reintră în portofoliul agenţiilor, nu doar ca destinaţie de weekend, în timp ce destinaţiile scumpe, all inclusive, sunt înlocuite cu altele mai ieftine.
În mod tradiţional, turoperatorii încep să vândă majoritatea pachetelor turistice abia de la sfârşitul lunii martie. Dacă de la începutul anului şi până la târgul de turism al României se vând circa 25% din pachetele turistice, afluxul turiştilor este mult mai mare în urma acestui eveniment. „Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, am observat o creştere nesemnificativă a vânzărilor, cu 0,1 %, dar care ne bucură, având în vedere criza financiară“, spune Mircea Vladu, director general al Prestige Tour.
Grecia rămâne preferata ro