Agenti ai serviciilor secrete britanice si americane i-au spionat pe pasionatii de jocuri pe calculator din intreaga lume, 'detasand' ofiteri sub acoperire in universurile virtuale ale unor titluri celebre precum World of Warcraft, relateaza luni Associated Press, citand articole aparute in presa internationala.
Articole publicate luni de New York Times, Guardian si ProPublica sugereaza ca spioni din Statele Unite ale Americii si Marea Britanie si-au petrecut ani de zile cautand in lumile fictive din Second Life si World of Warcraft potentiali teroristi sau informatori.
Detalii importante — precum volumul de date colectate sau numarul jucatorilor ale caror date persoanele au fost interceptate — nu sunt cunoscute inca, potrivit surselor citate anterior, care isi bazeaza informatiile pe documente obtinute de fostul colaborator al Agentiei Nationale de Securitate (NSA) Edward Snwoden, actualmente refugiat in Rusia.
Temandu-se ca retelele criminale sau teroriste s-ar putea folosi de jocuri online pentru a comunica in mod secret, a transfera bani sau a planui atacuri, agentii secreti s-au infiltrat, potrivit documentelor, in lumi populate de avataruri digitale, printre care se numara gnomi, elfi si chiar supermodele.
Totusi, documentele nu vorbesc despre succese semnificative in planul contraterorismului , iar fosti oficiali din intelligence-ul american, fosti si actuali angajati ai unor companii producatoare de jocuri si experti din exterior au afirmat cu diverse ocazii ca exista putine dovezi ca gruparile teroriste ar considera jocurile drept mijloace potrivite pentru a comunica si a-si coordona operatiunile. Agenti ai serviciilor secrete britanice si americane i-au spionat pe pasionatii de jocuri pe calculator din intreaga lume, 'detasand' ofiteri sub acoperire in universurile virtuale ale unor titluri celebre precum Wor