Când îţi faci cumpărăturile online, cel mai înspăimântător lucru este să vezi în dreptul produsului dorit cuvintele „stoc epuizat“. Dar când vezi asta în dreptul unei rochii minuscule de la Versace care costă 14.000 de euro sau în dreptul unei poşete-plic din piele de şopârlă de 5.000 de euro, singurul lucru pe care îl faci este să te întrebi „cine naiba cumpără aşa ceva?“
Pentru primăvara lui 2013, site-ul de modă de lux „Net-a-Porter“ a prezis „ascensiunea rochiei de 7.000 de euro“. Nu este vorba despre o rochie de mireasă şi nici măcar despre o rochie de seară pentru Oscar. Unele dintre aceste rochii, care costă 7.000 de euro, sunt de cocktail, iar altele se pot califica chiar ca rochii de zi (depinde şi ce fel de zi ai). Şi ele chiar se vând, dacă nu chiar în cantităţi industriale, măcar îndeajuns să-i facă pe comercianţi să comande un stoc suficient, potrivit „The Independent“.
Frumuseţea cumpărăturilor online înseamnă, pentru mulţi dintre noi, holbatul la lucruri care poate ne-ar intimida într-un magazin real (pentru că nu ni le-am permite), dar nu suntem conştienţi de faptul că mulţi dintre noi chiar ajung să le achiziţioneze. „Totdeauna au existat cumpărători pentru produsele complicate“ (şi scumpe, adaugă publicaţia britanică), spune consultantul de achiziţie Judd Crane de la magazinul „Selfridges“. Crane este omul care a crescut vânzările de obiecte vestimentare care depăşesc suma de 4.500 de euro. „Scopul este să educăm experienţa cumpărăturilor. Există un interes pentru aceste produse în cadrul unei pieţe influente.“
Natalie Kingham de la „Matches“ spune că există un interes în creştere şi că site-ul are stocul colecţiei haute couture a lui Giambattista Valli epuizat. „Taiorul este o altă piesă-cheie pe care femeile o pot purta la evenimente, la muncă sau chiar să-l asorteze la blugi“, adaugă Natalie.
Avril Mair, editorul de modă d