* tehnologie, logică, muzică, desen, religie, latină - iată câteva din materiile pe care elevii brăileni le găsesc inutile în orar * programa supraîncărcată, o temă des dezbătută în ultima vreme, continuă să le dea bătăi de cap copiilor şi adolescenţilor * citeşte mai jos un articol scris de elevii brăileni despre ceea ce ei consideră a fi "materii inutile"
Suntem cu toţii conştienţi că sistemul educaţional nu este unul dintre punctele forte ale României. Neluând în discuţie modificările atât de dese şi superficiale pe care acesta le suferă, elevii sunt dezamăgiţi şi nemulţumiţi de numărul mare de ore pe care îl petrec la şcoală şi numărul de materii pe care le studiază. Problema ariei curriculare a fost şi încă mai este un subiect care dă bătăi de cap atât elevilor, cât şi profesorilor. Unii aruncă vina pe cei din minister care nu se pun în locul elevilor şi propun schimbări neaplicabile, alţii cred că profesorii nu reuşesc să-i aducă mai aproape de subiect, alţii cred doar că pierd nişte ore "prefăcându-se că învaţă" în timp ce ar fi putut aprofunda în alt domeniu. Să le numim "materii inutile" sau simple erori ale sistemului? În timp ce mulţi se conformează ori se ascund sub masca indiferenţei, elevii continuă să se lupte cu aceleaşi reguli ori prejudecăţi, cu zeci de capitole supraîncărcate, cu detalii inutile, cu explicaţii forţate şi subiecte neatrăgătoare.
Materie supraîncărcată şi neorganizată - materie inutilă?
Printre pricipalele argumente pe care elevii le aduc împotriva materiilor inutile este faptul că materia, deşi este supraîncărcată, este şi prost organizată. Învăţând de mai mulţi ani pe băncile şcolii româneşti, ei s-au obişnuit cu subiectele mai mult sau mai puţin plăcute, însă contestă structurarea lor.
"Consider că există numeroase materii, nu neapărat inutile, ci mult prea stufoase. Matematica e prea aprofundată pentru a