Spectacolul radiofonic realizat de Ilinca Stihi, Maldoror - biografia sentimentală a unui criminal în serie, a fost recent distins cu Premiul II, Prix Marulic, al prestigiosului Festival Internaţional de Dramaturgie Radiofonică şi Dramă Documentară de la Hvar, Croaţia. Distincţiaeste un semn de recunoaştere pentru un produs românesc într-un domeniu care la noi are o valoroasă tradiţie încă din vremurile timpurii ale radiodifuziunii mondiale.
Succesul cu Maldoror - biografia... este cu atât mai semnificativ dacă notăm contextul: competiţia, pe tema reconsiderarea clasicilor, a avut loc între aproximativ 70 de producţii din 22 de ţări; Premiul I a revenit Suediei, cu o dramatizare după Crimă şi pedeapsă, iar BBC a câştigat Premiul III, cu Jurnalul unui opioman.
Scenariul semnat de Ilinca Stihi, care este şi regizoarea spectacolului, are ca punct de pornire Les Chant de Maldoror, capodopera şi acum prea puţin cunoscutului Conte de Lautréamont (1846-1870), această adevărată Biblie pentru suprarealişti, care de altfel l-au şi (re)descoperit pe autor. Spectacolul radiofonic de care vorbim reprezintă prima parte, Infernul, dintr-un triptic ce urmează să cuprindă în continuare Purgatoriul şi Paradisul artificial - după Rimbaud, Une saison en enfer şi, respectiv, Gérard de Nerval, Aurélia. Tânăra regizoare şi scenaristă ne-a obişnuit cu iniţiative dramaturgice de miză înaltă, rare în creaţia actuală. Nu este prima dată când ea se raportează la un tablou cultural peren, punând întrebările cele mai grave şi fără de răspuns: cum s-a întâmplat, printre altele, şi în spectacolul ei radiofonic dedicat lui B. Fundoianu.
De data aceasta Ilinca Stihi se apropie de zona "decadenţei" (antinaivă, programatic artificială) din cultura franceză a sec. XIX, un orizont care a avut importanţa sa în estetica ulterioară, a marilor dislocări din arta universală. Tânăra a