Peste 80% dintre persoanele din Romania utilizeaza internetul de acasa, insa acesta este din ce in ce mai accesat si din afara casei, potrivit unui comunicat remis Mediafax de BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia). Conform sursei citate, utilizarea internetului creste continuu in Romania ultimilor ani, iar acesta devine un mediu de masa. Penetrarea internetului in universul persoanelor cu varsta intre 14-74 de ani, din mediul urban Romania, a ajuns la 67% si a inregistrat o crestere accelerata in perioada 2007-2010, urmata de o crestere moderata de aproximativ 2% pe an in ultimii 3 ani.
Acoperind in primii ani generatiile tinere din marile centre urbane, internetul se extinde treptat si spre generatiile mai varstnice sau catre persoanele locuind in orase mici sau mijlocii. Folosind rezultatele SNA FOCUS si SATI, BRAT a realizat un profil detaliat al utilizatorilor de internet, cu accent pe locul de unde acestia se conecteaza la acest mediu.
Desi ramane intens utilizat si de acasa - peste 80% dintre persoane -, internetul este din ce in ce mai utilizat si din afara casei. Daca in ceea ce priveste utilizarea internetului de acasa, cresterea anuala este modesta si legata in special de extinderea retelelor de cablu ale marilor operatori telecom catre orasele mici, in ceea ce priveste folosirea internetului din afara casei, evolutia este semnificativa si strans legata de utilizarea noilor tehnologii - internet mobil, telefoane inteligente, tablete.
O comparatie a caracteristicilor socio-demografice si a preferintelor de consum ale persoanelor care utilizeaza internetul doar de acasa versus cele care se conecteaza si din afara casei (birou, scoala, facultate etc.) arata faptul ca persoanele care utilizeaza acest mediu si din afara casei sunt mai tinere, mai active, cu locuri de munca mai calificate, de regula in functii de conducere