Am adunat părerile mai multor tineri din Bucureşti şi nu numai pentru a încerca să înţelegem ce cred ei despre şcoală, profesori, examene, despre rezultatele atât de slabe la BAC.
Prima sesiune
Nu mă aşteptam să fie mai rău ca anul trecut. Pot spune că am avut chiar un şoc. Zicea cineva că anul acesta au fost atâţia picaţi pentru simplul fapt că nu s-a putut copia. Adevărul ăsta e. De ani de zile, dacă există un examen important, adolescentului de rând îi vine în minte acest termen atât de celebru, cunoscut sub numele de copiat. Bine, să nu uităm de infinitele schimbări din domeniul educaţional, care induc în eroare elevii, spune M.A., elevă a Şcolii Centrale.
Am evoluat de la minus la zero. Faptul că nu s-a mai putut copia nu poate fi numit o performanţă, ci o condiţie îndeplinită, în sfârşit, pentru o evaluare decentă, completează T.C., elev la Liceul Mihai Viteazul.
R.S., elevă a Liceului Iulia Haşdeu, crede că rezultatele dezastruoase au fost atât din vina elevilor, cât şi a profesorilor.
Un alt elev din Liceul Mihai Viteazul spune că BAC-ul de anul ăsta nu a fost aşa de greu cum se plâng picaţii. Dacă s-a luat 10, înseamnă că s-a putut şi aşa.
Eu sunt de părere că BAC-ul este conceput total greşit. Se pune prea mult accent pe cât ai ţinut minte, nicidecum pe cât de bine te poţi descurca mai departe, după ce ai stat patru ani şi ai învăţat în liceu, ne explică D.M. din Liceul Henri Coandă.
C.C., elevă a Liceului George Coşbuc, crede că din punct de vedere al dificultăţii, nu a fost foarte greu. Dacă elevul a învăţat suficient (nu zic tot anul, dar măcar cu o lună, două înainte de examen), încât să aibă cunoştinţele minime pentru materia respectivă, nu văd de ce peste 50% dintre cei din anul ăsta nu au putut lua BAC-ul.
P.V., din Liceul Mihai Viteazul, este de acord cu C.C., pentru că, în opinia