Faptul că Ingmar Bergman şi Michelangelo Antonioni au murit în aceeaşi zi a fost pretextul invocat de prestigioasa revistă Cahiers du Cinema pentru a edita un număr special dedicat celor două personalităţi. O reîntoarcere asupra operelor lor, semnată de criticii de film ai revistei, plus mărturii ale colegilor de breaslă – printre care Godard, Rohmer, Téchiné- sunt principalele subiecte ale caietului special.
Lor li se adaugă reluarea câtorva însemnări ale lui Bergman pe marginea celebrului său film Persona, publicate pentru prima dată în Cahiers du Cinema în 1966 şi un interviu amplu cu regizorul. De partea cealaltă, sunt publicate consideraţiile lui Antonioni despre filmul lui, Deşertul roşu, precum şi o discuţie despre acelaşi film purtată de Antonioni cu Jean-Luc Godard.
Un alt timp pare să prindă contur odată cu rememorările celor ce semnează în caietul special editat de Cahiers du cinema, un timp al pasiunii pentru cinematografie, care a dispărut odată cu cei doi mari regizori morţi în aceeaşi zi, pe 30 iulie a.c. (C.M.)
Faptul că Ingmar Bergman şi Michelangelo Antonioni au murit în aceeaşi zi a fost pretextul invocat de prestigioasa revistă Cahiers du Cinema pentru a edita un număr special dedicat celor două personalităţi. O reîntoarcere asupra operelor lor, semnată de criticii de film ai revistei, plus mărturii ale colegilor de breaslă – printre care Godard, Rohmer, Téchiné- sunt principalele subiecte ale caietului special.
Lor li se adaugă reluarea câtorva însemnări ale lui Bergman pe marginea celebrului său film Persona, publicate pentru prima dată în Cahiers du Cinema în 1966 şi un interviu amplu cu regizorul. De partea cealaltă, sunt publicate consideraţiile lui Antonioni despre filmul lui, Deşertul roşu, precum şi o discuţie despre acelaşi film purtată de Antonioni cu Jean-Luc Godard.
Un alt timp pare să prindă contur odat