Epicor, furnizor internaţional de soft pentru companii, estimează că ar putea înregistra în acest an o creştere de 4-5 puncte procentuale a veniturilor din România faţă de anul precedent, a declarat pentru ZF Alexandru Pavel, marketing executive în cadrul subsidiarei locale a firmei.
"Creşterea vine şi pe fondul proiectelor noi şi pe baza celor care se află în derulare. Totul depinde de ciclul de vânzare, pentru că un proces mai lung sau mai scurt poate influenţa puternic. Finalizarea unui proiect în 2010 poate face ca datele financiare ale anului să devină brusc mult mai bune", a explicat Pavel.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor compania a înregistrat anul trecut afaceri de 1,6 mil. euro. Pavel nu a dorit să comenteze cifrele de la Finanţe, precizând doar că ele reflectă parţial businessul companiei pe plan local.
Epicor oferă aplicaţii de management al resurselor întreprinderii (ERP), clienţilor (CRM) şi documentelor pentru companii care, în general, au peste 50 de angajaţi şi afaceri de peste 10 mil. euro. "Există însă numeroase situaţii în care lucrăm şi cu companii care nu se încadrează în acest şablon. Avem, spre exemplu, companii multinaţionale care au câţiva utilizatori ai aplicaţiei pe plan local, dar businessul este unul important.
Unii dintre cei mai mari clienţi locali ai companiei sunt Macromex - cel mai mare distribuitor de produse congelate -, cu afaceri de 117 mil. euro în 2009 producătorul de profiluri din PVC Gealan şi BRD Fond de pensii şi BRD Asigurări de Viaţă. "În România ne orientăm în special pe clienţii din producţie, distribuţie, servicii profesionale şi HORECA", spune reprezentantul Epicor.
Pavel afirmă că Epicor a mai câştigat câteva contracte şi negociază şi pentru semnarea altora însă nu a oferit detalii, invocând clauze de confidenţialitate impuse de clienţi. Compania se bazează şi pe noua varian