Jacobo Caller Celestino Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania, spune ca vede un potential mai mare pe segmentul supermarketurilor decat pe cel al discounterelor, pe termen mediu neavand planificata intrarea pe piata cu divizia de discount.
"Cred ca potentialul de dezvoltare al segmentului de supermarketuri in retailul romanesc este enorm. Cota de piata a acestora este inca redusa, deoarece hipermarketurile si magazinele discounter au polarizat retailul alimentar", apreciaza Caller.
Directorul general al Carrefour Romania are doua prioritati in acest an: extinderea retelei de hipermarketuri si remodelarea supermarketurilor Artima pentru a fi rebranduite Carrefour, urmand ca din 2009 sa se concentreze pe expansiunea rapida a retelei achizitionate anul trecut de la Polish Enterprise Fund V.
Investitiile retailerului francez in Romania in acest an sunt estimate la 100 - 200 mil. euro, insa Caller spune ca suma ar putea fi mai mare, in functie de oportunitatile de pe piata.
"Nu am stabilit un plafon maxim al investitiilor pe piata locala. Analizam toate oportunitatile de pe piata romaneasca", afirma managerul referindu-se la posibilitatea de a mari lista achizitiilor.
Potrivit acestuia, magazinele vizate ar trebui sa aiba peste 800-1.000 de metri patrati, pentru a permite expansiunea pe segmentul supermarketurilor.
O tinta ar putea fi reteaua Plus Discount, deoarece grupul german Tengelmann care opereaza aceste magazine analizeaza in prezent posibilitatea unui exit de pe piata din Romania.
Recent, Carrefour a primit acordul Consiliului Concurentei pentru preluarea celor 21 de supermarketuri Artima de la fondul de investitii PEF V, tranzactie care se ridica la 55 mil. euro.
"Suntem in faza in care gandim modelul comercial si remodelarea supermarketurilor Artima. Le vom redenumi Carrefour",