Trăim într-o republică în care la putere sunt regii şi reginele.
Nu ştim dacă monarhia salvează România, dar e sigur că românii ridiculizează monarhia, clonând-o până când o transformă în cel mai veritabil kitsch.
Maiestăţii Sale Mihai I de România îi zicem ex-rege (nu eu, nu tu, ci 80% din populaţie), dar n-avem nicio reţinere să înscăunăm regi - atenţie, regi în exerciţiu, nu foşti sau ecşi! - în şatră, la mezelărie, la ţambal sau în industria cosmeticelor.
Există regi pe toate etajele societăţii, de la cea mai prăpădită mahala până la bambooiştii din Dorobanţi. Regi şi regine au şi animalele, dar şi categorii diverse de homo sapiens.
Avem dinastii întregi de regi ai asfaltului, dar şi un prinţ neîncoronat al bordurilor. Iar până de curând am avut şi un rege al mezelurilor.
Urechile ne sunt torturate de regele manelelor, ochii - de regina telenovelelor, iar nasul - de regele gunoaielor.
Din toate revistele aflăm, prezentată ca noutate absolută, vestea că o româncă este regina sprâncenelor de la Hollywood. În acest timp, suntem invadaţi de hartişti de sânge-albastru: regele hip-hop, regina R&B şi prinţesa reggae.
Trăim într-o republică în care fac bani frumoşi regele cartofului şi regina vinului, regele mobilei şi regina confecţiilor, regele cimentului şi regina imobiliarelor, regele apelor minerale şi regina dopurilor de plută.
Îi avem pe regele fotbalului (Hagi), dar şi pe regina gimnasticii (Nadia), başca prinţul rebel al terenurilor de tenis (Ilie Năstase).
Viitorul ne este dezlegat la televizor de regina horoscoapelor, iar prin palate ţigăneşti -de numeroasele regine ale magiei negre.
În reclame convieţuiesc regele berii şi regina biscuiţilor. Un anume tip de radiator este regele confortului termic, iar o lobodă cu personalitate a devenit regina pieţelor.
Ziarele tabloide fac personaje monde