Ultima etapă ar fi trebuit să se desfăşoare pe traseul Buzău - Bucureşti, însă Poliţia Rutieră nu a dat undă verde
Ucraineanul Vitaly Buts (Kolss) a câştigat întrecerea care a însumat mai puţin de 1.000 de kilometri
Ajuns la o ediţie jubiliară, a 50-a, Turul României a fost cel puţin ciudat, cu multe paradoxuri. A fost, probabil, cea mai valoroasă ediţie din ultimii ani, cota fiind ridicată prin participarea a patru echipe profesioniste, Tuşnad Cycling Teams (România), SP Tableware (Grecia), Utensilnord ora24.eu (Ungaria) şi Kolss Cycling Team (Ucraina). Ultima este chiar în Top 10 în ierarhia Europe UCI, având totodată şi ciclişti mult mai bine clasaţi decât sportivi care sunt prezenţi în aceste zile în Turul Franţei. Participarea a fost peste ediţiile anterioare, dar dificultatea traseului a fost sub aşteptări. Munţii au lipsit de pe hartă, deşi România nu duce lipsă de asemenea relief. Pe traseu a fost introdusă o singură căţărare de categoria B (n.r. a doua ca dificultate), iar înălţimea maximă atinsă a fost de 981 de metri. Apoi, lungimea traseului a fost de numai 973 kilometri, nici aceştia întregi din cauza furtunii care a căzut sâmbătă, în ultima zi. Practic, din 1999, Turul României nu a mai fost atât de scurt (n.r. 812 kilometri).
La ei cu Hollande, la noi cu „interzisul“
Dacă în Turul Franţei, preşedintele ţării, Francois Hollande, însoţeşte frecvent caravana, aşa cum s-a întâmplat şi ieri, în schimb, în Turul României, Traian Băsescu ar avea dificultăţi dacă ar vrea să procedeze la fel pentru că traseul se schimbă de la o zi la alta. Ultima etapă, de sâmbătă, ar fi trebuit să se desfăşoare pe ruta Buzău - Bucureşti, conform programării oficiale, însă Poliţia Rutieră nu şi-a dat acordul ca rutierii să o străbată. Că au fost puse beţe-n roate organizatorilor, că a fost vorba de altceva, totul este a