Austriecii de la Volksbank, a opta bancă locală după active, încearcă să tripleze numărul de clienţi în următorii trei până la cinci ani, faţă de 155.000 câţi are în prezent, şi să crească ponderea veniturilor din serviciile vândute, astfel încât să îşi reechilibreze afacerile.
Banca a înregistrat pierderi de 36 mil. euro anul trecut din cauza provizioanelor mari, în condiţiile în care concentrarea aproape exclusivă pe vânzarea de credite garantate cu ipotecă din anii de boom a lăsat-o vulnerabilă la prăbuşirea pieţei imobiliare. În ultimii doi ani vânzarea de credite a fost practic îngheţată.
"Când am preluat conducerea Volksbank ştiam că am o sarcină dificilă, că motoarele băncii trebuie repornite. Vrem să ne apropiem de clienţi şi să devenim o bancă transparentă", a declarat Johann Lurf, preşedintele Volksbank.
Lurf, 53 de ani, a fost numit preşedinte al Volksbank în primăvara anului trecut, venind de pe poziţa de director general al subsidiarei din Cehia a grupului austriac. El l-a înlocuit pe Gerald Schreiner, care a condus timp de patru ani Volksbank România şi sub mandatul căruia banca urcase de la jumătatea clasamentului până pe locul trei în sistemul bancar datorită creşterii agresive pe credite ipotecare.
De altfel, o mare parte din echipa de conducere a băncii a fost înlocuită anul trecut, odată cu Lurf fiind adus în funcţia de vicepreşedinte responsabil cu riscul şi Udo Birkner, care l-a înlocuit pe Herwig Burgstaller. În toamnă austriecii l-au recrutat pe postul de vicepreşedinte responsabil de retail pe Lucian Cojocaru, 42 de ani, fostul director comercial al BRD.
"Volksbank s-a prezentat ca o bancă ieftină, dar au fost şi anumite excese. Preţul creditelor imobiliare era foarte jos în timp ce produsele conexe erau poziţionate ca preţ în partea de sus a pieţei. Vrem să corectăm anomaliile şi să ne poziţionăm pe un alt corido