Companiile au fost nevoite sa aplice masuri de reducere a cheltuielilor cu mult inainte ca guvernele din intreaga lume sa se gandeasca la acest lucru, iar unele dintre ele au apelat la persoanele aflate cel la mai indemana in acest sens: angajatii.
Nu este vorba despre concedieri masive, ci despre utilizarea angajatilor pe post de grup de testare pentru produse sau pentru realizarea strategiei de marketing, de exemplu, in loc de a plati companii specializate pe asa ceva.
Corporatii precum AT&T, Cisco Systems, Electronic Arts sau Wal-Mart Store se folosesc de inteligenta colectiva a fortei de munca, organizeaza rezultatele si fac estimari pe baza acestora.
Compania de solutii software si hardware pentru afaceri Pitney Bowes foloseste un program special, Imaginatik, prin care, pana acum, directorii au cerut angajatilor sa propuna rezolvari pentru 42 de probleme si au primit peste 3.000 de idei. Compania a implementat peste 700 din acele idei.
"Sunt atatea idei bune pe care le au chiar oamenii care interactioneaza mereu cu clientii", a declarat directorul executiv al Pitney Bowes, Murray Martin, citat the Business Week. "Cresterea satisfactiei clientilor a fost imediata", a adaugat acesta.
Feedback-ul, esential pentru angajati
Directorul producatorului de jocuri Electronic Arts isi dorea sa poata estima mai bine care jocuri vor avea succes la public, pentru a putea distribui mai eficient fondurile pentru dezvoltare.
Pentru a face acest lucru, nu a mai apelat la un focus grup, ci, prin intermediul unui program numit Crowdcast, a facut un sondaj in randul angajatilor. Rezultatul s-a dovedit mult mai exact decat in cazul estimarilor de piata traditionale.
De asemenea, cea mai mare companie de telefonie din Statele Unite, AT&T, a folosit programul Spigit pentru a "colecta" ideile