In tara noastra, dintre cele aproximativ 7 milioane de persoane conectate la internet, peste doua milioane sunt gameri activi, 100.000 dintre acestia fiind jucatori hardcore, dar cati sunt cinstiti cand vine vorba de pasiunea pentru jocuri? Silviu Stroie (foto), general manager Computer Games si presedinte PGL prezinta statisticile unei piete controlate de praguri psihologice peste care jucatorii nu vor sa treaca atunci cand e vorba de pretul unui joc.
Piata de gaming din Romania este evaluata in 2011 la aproximativ 20 milioane de euro. In 2008, industria a inregistrat o crestere record de 100%, dupa care s-a inregistrat o crestere constanta de 20% anual.
„Romania este o piata a jocurilor in continua crestere datorita conexiunii foarte bune la internet si a profilului sau bazat indeosebi pe PC-uri: 90% din piata este formata din jocuri pe PC si doar 10% din jocuri pe consola. Totodata, crestere numarului de jucatori si scaderea substantiala a numarului de internet café-uri (trend existent si in Europa de Vest) ma determina sa previzionez o crestere constanta a pietei si in anii ce vor urma”, sustine Silviu Stroie.
W-S.ro: Ce rol joaca pirateria intr-o industrie a jocurilor aflata intr-o continua evolutie?
Silviu Stroie: In opinia mea, pirateria reprezinta peste 90% din piata de gaming. In industria jocurilor exista anumite praguri psihologice peste care gamerii nu vor sa treaca cand este vorba de pretul jocurilor – 20 euro. Tot ce depaseste aceasta suma este adesea piratat.
W-S.ro: Care sunt metodele prin care producatorii si distribuitorii incearca sa o combata?
Silviu Stroie: Solutia adoptata de producatori, pe care o practicam si noi la Computer Games, este conceptul de jocuri Free to Play – exemplu preluat din Asia (exemple de astfel de jocuri in Romania: Cabal Online, DOTA, jocurile de la Gameforge - Metin 2 si Travian etc). Jo