In urma cu 41 de ani, pe 20 august, pe portile uzinei de la Mioveni iesea prima Dacie, modelul 1100. La 41 de ani de la primul model, Dacia ramane cea mai cumparata marca de masini din Romania, cu 4.100 de noi unitati inmatriculate in luna iulie si alte 6.680 de masini reinmatriculate.
Cu noile sale branduri low-cost, Logan si Sandero, fiecare cu mai multe modele, Dacia a reusit sa se impuna si pe pietele internationale. De exemplu, in Franta, inmatricularile au crescut cu 72,6 procente, in luna iulie, ajungand la 6.488 de unitati, iar, in primele sapte luni, inmatricularile s-au majorat cu 28,5%.
Astfel, Dacia a devenit una dintre putinele companii auto din Europa de Est care a rezistat de-a lungul timpului.
Primul model a fost lansat pe 20 august 1968, sub numele Dacia 1100 (referire la capacitatea cilindrica), si era, de fapt, un Renault 8, asamblat si vopsit in fabrica din Romania, la Mioveni. Singurele modificari vizibile erau sigla UAP (Uzina de Automobile Pitesti) si logotipul dacia 1100, amplasate intre faruri.
Intre 1968 - 1971, au fost asamblate peste 37.500 de exemplare de Dacia 1100, dar si o serie limitata, de 150 de exemplare, din gama 1100S, destinata curselor si ministerelor.
Pastrand o preferinta pentru luna august, la un an dupa primul model, fabrica din Mioveni lanseaza Dacia 1300, pe 23 august 1969. Aceasta a fost distribuita pe pietele internationale si, mai mult, s-a produs in tari precum Argentina, Mexic, Spania, Columbia, Chile, Belgia, Turcia, Africa de Sud, Taiwan, Australia si Noua Zeelanda.
Dacia 1300 a fost fabricata pana in 1978, cand licenta de pentru Renault 12, pe care se baza, a expirat. Noul model, 1310 a fost prezentat in Bucuresti, in 1979, fiind o versiune restilizata, cu o noua grila frontala bare de protectie diferite, o plansa de bord redesenata si un nou