Cel mai mare site de licitatii si vanzari online, eBay Inc., a renuntat la viziunea egala fata de toti vanzatorii care il accesau. In ultimele saptamani, retailerul online a sporit discutiile despre discounturile oferite marilor vanzatori, in speranta ca afacerea companiei va avea un profit mai mare, scrie presa internationala.
Schimbarile de strategie, care coincid cu eforturile de resuscitare a dezvoltarii companiei, au generat critici intense venite din partea micilor vanzatori. Multi se tem ca vor fi incapabili sa concureze si acuza eBay ca incearca sa impinga mici vanzatori pentru a le face loc marilor retaileri.
“Noi am format baza economica a eBay de la inceput, si suntem afectati” a declarat Karen Bendorf, care a vandut un numar considerabil de obiecte de bucatarie.
Ultimul exemplu concret oferit de noua strategie a eBay a fost anuntat la conferinta anuala a companiei, din Chicago, si aceasta prevede ca mari retaileri pot negocia taxa ceruta de eBay.
Pentru a dobandi aceasta reducere, vanzatorii trebuie sa vanda de cel putin 500.000 de dolari intr-o luna si trebuie sa aiba un calificativ bun din partea clientilor, care sa nu fie mai mic de 4,9 pe o scara de la 1 la 5.
In plus, eBay va extinde sistemul implementat in februarie ce marea discount-ul de la 5 la 15% pentru marii retaileri, cum ar fi PowerSellers, care vinde lunar de cel putin 1000 de dolari si a depasit raitingul minim oferit de clienti. eBay se gandeste sa ofere un discount de 20% marilor retaileri.
Usher Lieberman, purtatorul de cuvant al eBay, a subliniat faptul ca eBay vrea sa pastreze micii vanzatori, care furnizeaza bunuri si servicii de calitate clientilor, dar a adaugat ca pentru dezvoltarea afacerii, trebuie sa faci discounturi. Programul este facut sa incurajeze serviciile bune pentru clientii sai, iar o parte din eBay se va imbunatatii dupa