De profesie este cercetător ştinţific, dar pasiunea vieţii ei sunt hainele şi bijuteriile purtate de femeile anilor `60. La început a colecţionat obiectele, iar când acestea nu au mai avut loc în dulap s-a hotărât să le şi vândă.
Vânătoarea a început când era în liceu, prin anii `90. Vestitul, pe atunci, magazin second-hand din Crângaşi era principalul furnizor de haine „flower-power“ – pantaloni evazaţi şi cămăşi cu floricele. Îşi crease propriul stil, devenit curând un fel de uniformă pentru colegele ei de clasă.
De atunci, Cristina nu a încetat să caute mereu haine unicat, încărcate de parfumul trecutului, dar care păstrează povestea celor ce le-au purtat. Pe unele le-a cumpărat doar ca să le poată admira, deorece nu i se potrivesc ca mărime, pe altele le asortează cu accesorii din moda nouă şi fac parte din garderoba ei.
Pe altele le vinde, în timp ce la cele mai speciale nu ar renunţa niciodată, ci se pregăteşte să le depoziteze într-un muzeu vintage virtual, Fashion Museum, un proiect ce aparţine Oanei Creţu.
Vinde pentru că nu mai are loc în dulap
Moda vintage prinde foarte bine în România, iar pe Cristina lucrul acesta o bucură, dar o şi întristează deopotrivă. „Din păcate este un curent nou pentru noi şi oamenii încă nu ştiu exact ce este vintage şi pot fi uşor păcăliţi. Vintage nu înseamnă doar vechi. Nu tot ce este vechi este de valoare.
Cumpărătorii trebuie să fie atenţi la material, croială şi la felul în care a fost păstrat obiectul“, spune Cristina, care găzduieşte site-ul www.vintagewardrobe.ro, acolo unde vinde hainele pe care le aduce, de obicei, de la colecţionari din Italia.
Procurarea obiectelor nu este deloc simplă pentru că furnizorii ei sunt în general oameni care renunţă la hainele care au făcut parte, vreme de mulţi ani, din viaţa lor. „Oamenii vor să ştie că lucrurile lor vor fi în continuare a