Deşi nu mai lucrează în domeniul tehnic, este un inginer pasionat de tehnică şi are preocupări în domeniul auto.
Acum este funcţionar public dar în timpul liber îi place să meşterească la tot felul de maşinării. Invenţiile sale au fost recunoscute atât în ţară cât şi în străinătate, la târgurile de profil. Are cinci brevete de invenţie în domeniul auto, cinci brevete în domeniul HPV - Human Power Vehicle şi nenumărate alte proiecte în diferite domenii.
Invenţia care, cu siguranţă, i-ar da pe spate pe şoferi
De departe, cea mai benefică invenţie, mai ales în vremurile noastre, când preţul benzinei a luat-o la galop, ar fi un mecanism care poate regla cursa pistonului. În acest fel s-ar reduce considerabil consumul de benzină. „Faţă de soluţiile clasice, acest mecanism realizează atât variaţia în raport de compresie, cât şi variaţia cursei pistonului, reglându-se în acest fel şi consumul. Atunci când maşina trebuie să stea la stop se reglează cilindreea la minim, în timp ce motorul merge ca să nu consume la pornire. Reglând puterea prin cilindree, pot să modific şi structura cutiei de viteze. Nu mai am nevoie de atâtea viteze. Eu spun că ar putea fi redus cu până la 14% consumul de benzină”, spune inginerul Lăculiceanu.
Brevetele sale privesc 17 mecanisme care realizează varierea cursei pistonului prin modificarea configuraţiei de baza a mecanismului. Se păstrează totodată, constantă raza manivelei, cu modificarea poziţiei PME (Punctului Mort Exterior), respectiv a cilindreei în timpul funcţionării şi cu adaptarea pozitiei PMI (Punctului Mort Interior) şi a volumului camerei de ardere, în relaţie cu cilindreea reglată. „Studiind soluţiile care au apărut pe plan internaţional, socot că soluţia mea este mult mai bună având în vedere că pot să realizez, cu mijloace clasice, atât varierea raportului de compresie cât şi varierea în gama 0-100% a cili