Majoritatea ziarelor şi revistelor au adunat mai mulţi bani decât anul trecut. Clasamentul primelor 10 ziare naţionale care au atras cele mai mari volume de publicitate cuprinde patru publicaţii quality, două de sport, două tabloide şi două financiare. Topul primelor zece luni ale anului este dominat de „Ziarul Financiar” care, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a avut un număr de machete publicitare mai mic cu 2%, dar volumul brut atras (exprimat în euro) a fost mai mare cu 10,6%.
„Adevărul” şi „Click!”, publicaţii ce aparţin Adevărul Holding, au intrat în forţă în topul primelor zece ziare cu încasări de publicitate. Cele două cotidiene au înregistrat cele mai mari creşteri de pe piaţă, atât ca număr de inserţii, cât şi ca bugete (calculate pe tarifele-listă, fără bartere media).
Astfel, numărul de reclame apărute în „Adevărul”, în perioada ianuarie – octombrie 2008, a fost cu 137,5% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului 2007, în timp ce la „Click!”, creşterea a fost de 227,4%.
„ProSport“ se simte bine la media pro
În cazul volumului brut de publicitate (euro), majorările sunt de 158,1% pentru „Adevărul” şi de 629,2% pentru „Click!”. Trebuie precizat că anul trecut, cele două publicaţii au fost relansate, „Click!” luând locul fostului „Averea”.
Un alt ziar care a cunoscut creşteri importante este „Pro Sport“: 33,8% - inserţii şi 95,7% - volum brut (euro). Judecând după aceste cifre, se poate spune că ziarului îi prieşte în grupul Media Pro, care l-a preluat de la trustul Ringier la începutul acestui an.
Concurentul său, „Gazeta Sporturilor”, a urcat pe poziţia a doua în topul din acest an, obţinând creşteri de 30,2% la numărul de reclame şi de 27% la volumul brut.
Două ziare au făcut „pasul înapoi”: „Jurnalul Naţional” şi „România liberă”. Numărul de i