Principalele artere ale municipiului sunt pline de gropi apărute după ninsori. Autorităţile locale nu au cum să împiedice apariţia gropilor după fiecare dezgheţ, însă speră ca o nouă hotărâre de Consiliu Local să limiteze efectele zăpezii asupra şoselelor.
Şoferii botoşăneni au scăpat de zăpadă şi polei pe străzile municipiuui, însă luptă acum cu imensele gropi din asfalt. „Era mai bine când era zăpadă bătătorită. Se mergea mai încet, însă nu dădeai cu maşina în craterele astea. Au apărut de vreo săptămână şi se înmulţesc pe zi ce trece“, a declarat Ioan Maxim, şofer de taxi.
Indiferent de strada tranzitată, este imposibil să nu intri cu maşina într-o groapă apărută în această iarnă. „Am discutat cu toţi cei răspunzători şi, începând de astăzi, am demarat operaţiunile de plombare la rece a porţiunilor de carosabil afectate. Mai întâi vom interveni pe Strada Primăverii şi Calea Naţională“, a declarat viceprimarul Florin Ghiorghiţă.
Soluţiile cu sare atacă asfaltul
La distrugerea părţii carosabile a concurat şi materialul folosit la deszăpezire. „Soluţiile saline atacă asfaltul. Acestea topesc zăpada, iar îngheţurile şi dezgheţurile repetate slăbesc structura asfaltului, care se macină. O soluţie ar fi clorura de calciu, însă în Botoşani aceasta nu este folosită“, a declarat Cristian Achiţei, inginer constructor.
Societatea care se ocupă de deszăpezirea străzilor nici nu dispune de echipamentele necesare folosirii clorurii de calciu. Investiţiile blocate anul trecut au împiedicat societatea de salubrizare să achiziţioneze aceste echipamente.
„Clorura de calciu este de aproximativ zece ori mai scumpă decât soluţiile saline. Aceasta acţionează până la temperaturi de minus 5 grade, în timp ce la noi au fost şi minus 20. Cea mai mare problemă o reprezintă zăpada pe care nu reuşim să o ridicăm din cauza maşini