Patrick Gelin, presedintele BRD, spune ca a controlat riguros cheltuielile bancii
Retailul a contribuit cu peste 50% la profitul de 133 mil. euro, pe fondul expansiunii agresive a retelei de unitati si al relaxarii conditiilor de creditare.
BRD, a doua mare banca de pe piata dupa active, a inregistrat in primul semestru un profit net de 417 mil. lei (circa 133 mil. euro), in crestere cu 32% fata de prima jumatate a lui 2006 dupa standardele romanesti de contabilitate (RAS).
Pe primul trimestru, cresterea de profit fusese de doar 12%.
Profitul obtinut de BRD l-a intrecut pe cel al BCR, in conditiile in care cea mai mare institutie de credit a raportat la BNR un profit net in RAS de 403 mil. lei (129 mil. euro). La nivel de grup, BCR a raportat un profit net de 139,5 mil. euro calculat dupa standardele internationale, in urcare cu 21,4%.
"Rezultatele financiare excelente sunt consecinta conjugarii mai multor decizii strategice castigatoare: extinderea retelei de unitati, lansarea unor produse cu impact pe piata si un control riguros al cheltuielilor generale", a declarat Patrick Gelin, presedintele BRD - Groupe Societe Generale.
Profitul semestrial inregistrat de BRD este cel mai mare din istoria bancii. In acelasi timp, activele bancii au urcat la circa 9,8 mld. euro, fata de 16 mld. euro in cazul BCR.
Petre Bunescu, director general adjunct (vicepresedinte) al BRD, a precizat pentru ZF ca segmentul operatiunilor de retail, incluzand IMM-urile, a avut o contributie de peste 50% din profitul realizat.
"Este o evolutie in linie cu asteptarile noastre, determinata de dezvoltarea retelei de distributie si de promovarea unor oferte atractive, in special in domeniul creditelor de consum si ipotecare", a declarat Bunescu. La jumatatea anului, reteaua BRD a ajuns la 704 unitati, cu aproape 200 peste cea a BCR.