DRIVE-TEST • PREMIERĂ RENAULT.
Koleos este primul SUV realizat de constructorul din Hexagon, maşina fiind rodul alianţei cu Nissan. Motorizarea provine din partea japoneză, în timp ce designul este o combinaţie între Scenic şi Megane.
Nu este primul 4X4 din istoria Renault, ci a mai avut precursori. Înaintea sa a apărut Scenic RX4, care, deşi a fost dotat cu tracţiune integrală, nu a fost considerat un SUV în sens propriu. Probabil că francezii de la Renault au încercat să fie cât mai siguri de ei înainte de a ataca un domeniu atât de pretenţios, dar încercarea pare să le fi reuşit. Koleos, căci despre el vorbim, are toate ingredientele pentru a se impune în această clasă. Principalele argumente sunt rodul strânsei colaborări cu Nissan, care furnizează trei lucruri esenţiale la noua maşină, respectiv platforma, motorul şi sistemul de tracţiune integrală, All Mode 4X4i.
SURPRIZĂ OFF-ROAD. Pentru Koleos există trei motorizări diferite, benzină de 2.5 litri, 16 valve şi 170 CP şi un diesel de 2.0 litri, cu două variante de putere, 150 CP şi 170 CP, toate fiind disponibile în ambele moduri de transmisie, manuală şi automată. Modelul testat a fost dotat cu dieselul mai mare şi transmisie manuală, aşa că mă voi referi doar la performanţele dinamice ale acestuia. Trebuie spus din capul locului că maşina a punctat decisiv la comportamentul în regim off-road. Ascendenţa Nissan şi-a spus cuvântul, iar Koleos s-a prezentat mult peste aşteptările avute în momentul primei întâlniri. Cu un cuplu de 320 Nm disponibil de la 2000 de rotaţii pe minut şi un unghi de atac de 27 de grade, Koleos s-a dovedit excelent în escaladarea drumurilor forestiere accidentate de pe platoul Bucegilor, dovedind reale calităţi de căţărător, poate şi datorită designului său, de compactă Megane pusă pe platforma lui X-TRAIL. Superlativ pe munte, Koleos s-a comportat