In campania electorala, candidatii si partidele s-au intrecut in metode care de care mai ciudate, penibile sau ingenioase de a-si atrage alegatorii de partea lor. Campanie printre muraturi, la patinoar, cu vedete XXX sau odorizante – toate s-au inregistrat in cateva saptamani. Nu au lipsit nici relansarile spectaculoase, precum cea a proaspatului bloger Ion Iliescu. Cititi intr-o analiza HotNews.ro cum s-au dat in stamba eurocandidatii pentru cateva voturi in plus.
Cadouri frumos mirositoare
Din categoria “cadouri electorale” se remarca modul in care PSD si-a facut campanie in Bucuresti. Soferii au primit odorizante de masina personalizate pe care scrie “Poate acum o sa-ti PSD Bucuresti!”, iar pe verso “D.A., te-au blocat in trafic!”.
In ultima saptamana de campanie, tot in Capitala s-au inmultit afisele electorale marca PSD cu Magda Bistriceanu. Social-democratii au mizat pe electoratul masculin, usor impresionabil la farmecele sexului frumos, elaborand posterele cu fotogenica Magda Bistriceanu, un posibil europarlamentar cu mult sex-appeal.
Din aceeasi categorie de cadouri, PNL a inventat guma de campanie. Pentru a-i convinge pe romani, liberalii au inscriptionat pachete de guma de mestecat cu mesajul PNL. “Nu te lasa Orbit! Simti cat de bine e sa stii! Voteaza PNL”.
PLD a apelat la alimente, oferind trecatorilor lamai "ca sa taie greata dupa caltabosi si palinca" si portocale - "ca sa se mai indulceasca romanii". In Galati, tinerii PLD au asteptat trecatorii la colt de strada si le-au oferit plase care contineau o lamaie, o portocala, cutii de chibrituri si calendare inscriptionate cu mesaje electorale pro-PLD.
Strategii PD, ceva mai lipsiti de imaginatie, au recurs la metodele traditionale folosite la referendum si in campania din 2004. Ei au oferit atat fumatorilor, cat si nefumatorilor, brichete inscr