„Weekend Adevărul“ vi-i prezintă pe câţiva dintre posesorii celor mai atractive domenii din spaţiul virtual autohton. Majoritatea adreselor sunt rezervate, dar nu sunt folosite.
Aşezat în faţa calculatorului, e aproape imposibil să găseşti cuvinte care să nu fi fost transformate în adrese web. Au fost cumpărate domeniile varza.ro, mere.ro, ceapa.ro, castraveti.ro dar şi unu.ro, zece.ro şi osuta.ro. Au fost, de asemenea, cumpărate haos.ro, dracu.ro, dumnezeu.ro, viata.ro, moarte.ro, crocodil.ro, rinocer.ro, gugustiuc.ro etc.
Din cele enumerate mai sus - 15 în total - doar trei sunt folosite: varza.ro, gugustiuc.ro şi osuta.ro. Doar ele există ca site-uri şi, cu indulgenţă, pot fi numite astfel. Cineva a aprins un bec acolo, chit că doar unul chior. Pe varza.ro, sunt puse diapozitive cu un căţeluş shitzu, tăvălindu-se pe un covor persan, pe gugustiuc.ro, un desen naiv, indescifrabil, pe post de miră, iar pe osuta.ro - nimic, o linie şi două dreptunghiuri.
Cum să iei leapşa
Potrivit analistului media Iulian Comănescu, sonoritatea domeniilor, forma lor cât mai concisă, cât mai apropiată cuvintelor utilizate în viaţa de zi cu zi, îşi are rostul ei: „Domeniul e cea mai clară şi mai redusă expresie a unui brand, iar brandul reprezintă cu siguranţă site-ul". Comănescu spune că rezervarea domeniilor de dragul de a le rezerva e o febră de care se poate îmbolnăvi oricine. El însuşi i-a căzut victimă.
„Oricine s-a ocupat vreodată în mod serios cu ceva legat de Internet a trecut printr-o euforie a cumpărării de domenii «bune», fără să ştie exact ce avea să facă cu ele. Eu însumi posed o mulţime de «delicatese» gen leapsa.ro, istorii.ro, PROstalgia.ro, v-v.ro. Unele din ele ţin, e drept, de planuri pe care le-am abandonat şi branduri care trebuiau securizate la un moment dat. Însă despre leapsa.ro ştiu precis că n-am avut nimic în