Premierul Victor Ponta a primit zilele acestea o notă de informare cu privire la scoaterea trenului accelerat Baia Mare-Dej, respectiv anularea trenurilor care vin în Baia Mare şi încetarea activităţii la remiza CFR Călători Baia Mare Mare renovată recent tocmai cu scopul de a servi ca final de linie în România atât pentru trenurile care vin dinspre Ungaria până la Baia Mare, cât şi celor din România, care vin în nordul ţării.
Anunţul a fost făcut de către senatorul Sorin Bota, care a remarcat cu această ocazie că „un factor determinant, extrem de negativ, atât pentru publicul călător din Maramureş, cât şi pentru lucrătorii feroviari din această parte a ţării, este acela că trenul accelerat care pleca din Baia Mare a fost anulat în favoarea unui alt tren care urmează să plece de la Satu Mare pe relaţia Carei – Zalău – Jibou, iar de la Baia Mare să se plece cu un tren personal până la Jibou, lucru pe care nimeni nu îl va face, maramureşenii fiind astfel nevoiţi să aleagă alte mijloace de transport”.
“Aceasta este o măsură aberantă în condiţiile în care un sfert din publicul călător al trenului anulat pe relaţia Baia Mare – Bucureşti provenea din bazinul Maramureş. Pentru ca izolarea să fie completă, nu a scăpat nici Maramureşul Istoric de astfel de măsuri aberante: vagoanele ce deserveau Municipiul Sighetul Marmaţiei au fost scoase din componenţa singurului tren accelerat, de zi, care circulă pe relaţia Timişoara-Iaşi.
Serviciul public nu trebuie asigurat şi pentru contribuabilii din Maramureş? Maramureşenii trebuie să circule cu viitoarele trenuri private care brusc vor fi rentabile? Managementul privat, recent introdus la CFR Călători, are alte interese!?
Mai mult, „şmecherii” de la Satu Mare, de la o remiză auxiliară, doresc să facă o nouă investiţie la Satu Mare cu scopul ca aceea să devină remiza finală, chiar dacă trenurile trebuie să circule