Un procent de 83% din cei 970 de directori executivi intervievaţi din industrii precum serviciile financiare, tehnologie, telecomunicaţii şi retail consideră că plăţile mobile vor deveni fenomen de masă în mai puţin de patru ani, potrivit unui studiu global realizat de KPMG. Prin comparaţie, numai 9% dintre respondenţi sunt de părere că aceste servicii sunt deja adoptate pe scară largă, se arată într-un comunicat transmis azi de KPMG.
"Considerăm ca achiziţionarea accelerată a telefoanelor şi a altor tipuri de echipamente mobile inteligente, precum şi comoditatea folosirii acestora oriunde şi oricând deschid o serie de oportunităţi, care vor duce la adoptarea pe scară largă a serviciilor de plăţi mobile, într-un ritm mult mai rapid decât anticipează respondenţii acestui studiu", a declarat Mihai Rada, director consultanţă în management în cadrul KPMG România.
Potrivit studiului citat, 72% dintre directorii intervievaţi au declarat ca plăţile mobile sunt sau vor fi în viitor suficient de importante pentru afacerea lor, estimând că furnizorii de servicii de plăţi online specializate îşi vor întări poziţia de piaţă. Totodată, tehnologii precum m-banking şi NFC (Near Field Communications) vor lua amploare în viitor. Un procent de 58% dintre respondenţi declară că au deja elaborată o strategie pentru serviciile de plăţi mobile.
În acelaşi timp, liderii de business la nivel global consideră că securitatea datelor constituie cea mai mare provocare în dezvoltarea strategiilor de plăţi mobile. "Directorii executivi au înţeles că atunci când consumatorii îşi selectează un furnizor de servicii în funcţie de gradul de securitate al soluţiilor oferite, reputaţia este foarte importantă şi poate face diferenţa între furnizori. Orice suspiciune asupra unui brand/business se poate dovedi foarte costisitoare, până la limita în care poate deveni o barieră în calea ado