Statul a alocat anul acesta un buget total de 13,1 miliarde de lei (3 miliarde de euro) pentru infrastructura rutieră (autostrăzi şi drumuri naţionale), feroviară, aeroportuară, navigabilă şi de metrou, arată o analiză a ZF pe baza bugetului de stat pentru anii 2012-2016.
Suma este în scădere cu 8,5% faţă de bugetul alocat iniţial Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în 2012, când această instituţie avea în subordine şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care primea de altfel an de an cei mai mulţi bani de la Ministerul Transporturilor pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.
Odată cu numirea noului guvern Ponta II, CNADNR a trecut în subordinea lui Dan Coman Şova, ministru delegat pentru marile proiecte de infrastructură, de in teres naţional şi investiţii străine. Mo mentan nu este foarte clar cum anume va funcţiona pe viitor această instituţie, având în vedere că planul noului guvern include divizarea com paniei în două noi entităţi, o companie de drumuri care să re vină în subordinea Ministerului Tran spor turilor şi o companie de autostrăzi care să rămână în portofoliul lui Dan Coman Şova.
Miniştrii delegaţi nu au un aparat propriu de funcţionare, astfel că în documentul privind bugetul de stat pe 2013 nu apar clar şi defalcat sumele care vor ajunge pe mâna lui Dan Coman Şova. În schimb, în dreptul Secre ta riatului General al Guvernului apare un buget de circa 5,8 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro), ce va merge anul acesta către transportul rutier, respectiv către drumuri şi poduri, practic obiectul de activitate al CNADNR.
În acest context, ZF a calculat sumele care vor merge către infrastructura de interes naţional anul acesta prin raportare la bugetul Ministerului Transporturilor şi sumele pentru transportul rutier prevăzute în bugetul Secretariatului General al Guv