Saptamana trecuta, kika, cel mai mare retailer de mobila si decoratiuni interioare din Europa Centrala si de Est, a deschis primul magazin din Romania in urma unei investitii de peste 30 mil. euro si ridica mai sus stacheta in retailul de mobila, o piata de peste un miliard de euro. Cum incearca austriecii sa se diferentieze de principalii competitori, IKEA si Mobexpert?
kika vine cu un concept nou pentru Romania, o oferta care se intinde pe toate palierele de pret, dar si cu planuri pentru alte zece unitati in urmatorii ani. Pana acum au fost stabilite trei locatii sigure, Oradea si Constanta in 2010 si Timisoara la sfarsitul lui 2010 - inceputul lui 2011.
"Echipele noastre de avocati se afla chiar acum in Bucuresti si poarta discutii pentru noi locatii", spunea Paul Koch, director general al grupului kika/Leiner, in timpul conferintei de presa care preceda deschiderea oficiala a magazinului, pe 4 decembrie.
Aceste trei locatii vor necesita investitii de peste 30 mil. euro, in conditiile in care unitatea de la Bucuresti a necesitat fonduri de 31 mil. euro. Suma a fost estimata initial la 18-25 mil. euro pentru prima unitate de pe piata locala, insa ulterior s-a decis marirea suprafetei de depozitare.
Retailerul austriac nu are capacitati proprii de productie, lucrand cu furnizori din intreaga lume, inclusiv din Romania. Numai anul trecut spre exemplu, producatorii locali au livrat mobila de circa 50 mil. euro catre piata europeana pe care kika este prezenta. In mod normal, marfa de la producatorii romani ar trebui sa mearga in depozitele regionale ale companiei, insa pentru a scurta ciclul de transport, reprezentantii companiei au hotarat marirea capacitatii de depozitare din West Park. Prin oferta de 50.000 de articole pe care o afiseaza, de sapte ori mai mare comparativ cu a IKEA, austriecii vor sa atace toate segmentele de pret, de