Compania germana BASF participa la un program pilot pentru a promova o tehnologie inovatoare in sectorul energiei, care este aplicata in prezent la bordul primului aparat de zbor, alimentat exclusiv cu hidrogen. Pilele de combustie care fac posibila alimentarea cu hidrogen vor putea fi folosite, in curand, si la aplicatiile portabile din turism, pentru furnizarea de electricitate si caldura in casele oamenilor si, intr-un viitor nu foarte indepartat, chiar in masini, reltateaza Descopera.ro.
Oricine se asteapta sa auda huruitul motorului la decolarea unui motoplanor "Antares DLR-H2" va avea o mare surprinza: aparatul de zbor se inalta aproape fara zgomot de la sol. Si mai mult de atat, nici nu se simte miros de combustibil. Antares este primul aparat de zbor cu personal la bord, alimentat exclusiv cu hidrogen (H2).
Alimentarea pe baza de hidrogen este posibila datorita sistemului de pile de combustie amplasat in rezervoarele de sub aripi. Tot aici se genereaza electricitatea pentru dispozitivele electronice de la bord si pentru motorul electric. In centrul sistemului se afla un ansamblu membrana-electrod, prescurtat MEA, proiectat de Divizia de Dezvoltare a Pilelor de Combustie BASF. In MEA, energia chimica generata de reactia dintre oxigen si hidrogen este transformata direct in electricitate si caldura.
Antares DLR-H2 a fost construit de Centrul Aerospatial German (DLR) si compania Lange Aviation pentru a testa potentialul pilei de combustie in cazul aplicatiilor aeronautice.
"BASF ia parte la acest program pilot pentru a promova o tehnologie inovatoare in sectorul energiei, care se va dezvolta foarte mult in viitorul apropiat, si nu doar la bordul unui aparat de zbor", spus Dr. Carsten Henschel de la BASF.
"In vremurile noastre in care resursele de energie sunt tot mai limitate, pila de combustie poate sa asigure rezervele necesare, intruc