Televiziunea publică a lansat procedura de selectare a societăţii care să se ocupe de gestionarea şi de vânzarea spaţiului publicitar al canalelor TVR.
Postul public cere un volum de vânzări minim pentru anul 2012 de 14 milioane euro, iar pentru 2013 - de 13,5 milioane euro, potrivit hotnews.ro
In documentaţia aferentă, TVR nu menţionează doar volumul minim de vânzări pentru cei doi ani de contract, ci şi un volum maxim de vânzări. Pentru 2012, valoarea maximă este de 16 milioane de euro, iar pentru 2013 - de 15 milioane de euro (valorile nu includ TVA).
Criteriul de atribuire, în urma procesului de negociere, este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, preţul ofertei având o pondere de 65%, iar punctajul tehnic - de 35%. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 14 mai, ora 11.00.
Potrivit documentaţiei TVR, societatea ce va fi selectată se va ocupa doar de vânzarea inventarului de GRP-uri (gross rating point - n.r.) aferent spaţiului de publicitate disponibil pe posturile televiziunii publice.
TVR menţioneaza că facturarea vânzărilor se va face de catre SRTv, pentru aceste servicii operatorul economic cu care SRTV va încheia contractul va percepe un comision, aplicat la valoarea vânzărilor efectuate, iar comisionul se va plăti de catre SRTv după intrarea efectivă a contravalorii contractelor încheiate în contul SRTv.
Procedura de achiziţie publică vine la şase luni după ce TVR a încetat, înainte de vreme, contractual cu regia Spledid Media. În toată această perioadă, postul public şi-a administrat singur vânzările.