Posturile radio-tv şi-au înfiinţat departamente specializate în comunicare, ce urmăresc promovarea propriilor programe şi fidelizarea publicului. În fiecare post de radio sau tv, şeful Posturile radio-tv şi-au înfiinţat departamente specializate în comunicare, ce urmăresc promovarea propriilor programe şi fidelizarea publicului.
În fiecare post de radio sau tv, şeful Departamentului PR se numără printre oamenii care deţin puterea. PR-istul este "liantul" dintre managementul companiei şi ziarişti, luând totodată şi "bobârnace" din ambele părţi. Principalul punct din fişa postului: buna gestionare a situaţiilor de criză ale imaginii companiei.
PR-iştii care lucrează în audiovizual sunt tot timpul în contact direct cu propriile vedete. Îşi trăiesc viaţa din telefoane în telefoane, scriind zeci de e-mail-uri pe zi, în şedinţe lungi cu directorii şi în întâlniri (la o cafea) cu ziariştii. Au datoria să comunice programele posturilor tv sau radio pe care le reprezintă, să verifice dacă sunt corect tipărite şi urmăresc să promoveze imaginea personalităţilor.
Toate acestea sunt "flori la ureche". Când izbucneşte o criză, de exemplu când imaginea postului este "şifonată" în presă, PR-iştii se aruncă în "prima linie a frontului" şi, cu arme specifice meseriei, încearcă să întoarcă situaţia în favoarea companiei. Maria Popescu, PR Manager la Kanal D, spune că promovarea nu se face numai către publicul larg, prin intermediul presei, ci şi către propriii angajaţi şi partenerii de afaceri: case de producţie şi de distribuţie de filme, agenţii de publicitate şi media.
O prietenie fragilă
În plus, PR-iştilor li se cere să se împrietenească cu ziariştii, în aşa fel încât să-i convingă pe aceştia să scrie articole favorabile, de promovare şi să "ascundă" pe cât posibil subiectele neplăcute. Nu de puţine ori există anumite "afinităţi" î